Thursday, December 19, 2013

~Taubat Opick~

Assalamualaikum...

Selamat pagi.  Sekejap sudah hari khamis.  Pagi ini sibuk sikit dengan keadaan badan yang tidak berapa sihat.  Mungkin stress.  Cuma pagi ini nak kongsikan lagu yang aku suka juga dengar.  Macam biasa tahu lagu ni dalam drama bersiri yang terbaru di Astro HD tu Bukan Kerana Aku Tak Cinta.  Cite abang jebat tu.  Korang tengok tak?

Bila dengar rasa insaf diri yang kerdil ini.  Memang lagu ini sangat bermakna.  Jom tengok bait-bait kata dalam lagu ini.  Nanti korang search sendiri kat youtube ye kalau nak dengar.  Oklah sampai sini dulu entri pendek pagi ini.


Wahai Tuhan jauh sudah
Lelah kaki melangkah
Aku hilang tanpa arah
Rindu hati sinarmu

Wahai Tuhan aku lemah
Hina berlumur noda
Hapuskanlah terangilah
Jiwa di hitam jalanku

Ampunkanlah aku
Terimalah taubatku
Sesungguhnya engkau
Sang Maha Pengampun Dosa

Ya Rabbi ijinkanlah
Aku kembali padaMu
Meski mungkin takkan sempurna
Aku sebagai hambaMu

Ampunkanlah aku
Terimalah taubatku
Sesungguhnya engkau
Sang Maha Pengampun Dosa
Berikanlah aku kesempatan waktu
Aku ingin kembali
Kembali kepadaMu

Dan mungkin tak layak
Sujud padaMu
Dan sungguh tak layak aku








                                                                                                        

No comments: