Monday, May 19, 2014

~Cerita Di Kolam Air Panas Bemban~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Selamat pagi semua.  Selamat pagi isnin.  Mulakan hari ini dengan senyuman.  Semalam tidak sempat mahu membelek blog ini.  Sebelah malam barulah dapat mengarang beberapa entri untuk dikongsikan pada semua.  Semalam betul kesibukan di rumah.  Masak, basuh baju, mop rumah, vakum rumah.  Macam-macam kerjaan.  Memang tak pernah habis kerja rumah tu.

Sabtu tu, aku empat beranak ke Kolam Air Panas Bemban.  Asben cuti dua hari memang syoklah.  Sabtu tu tiga kali kita orang keluar masuk rumah.  Paginya keluar ke Bemban kemudian balik siap-siap nak pergi kenduri kahwin pula.  Dari kenduri kawin pergi beli barang kat Tesco.  Selesai membeli balik rumah lepas maghrib keluar lagi untuk makan malam pula.  Memang seharian penuh aktiviti.  

Tiket untuk aku, asben dan nana.  Ammar tak kena bayar.  Dewasa RM6 dan kanak-kanak RM3.

Peaco yo! Sebelum masing-masing berendam.

Aku hanya jadi pemerhati dan penjaga beg.

Nana merendam kaki dulu sebelum berendam.

 Ini barang-barang kami.  Kita orang bawa bekalan dari rumah.  Aku buat sandwich je.

 Beria-ia papa mengajar nana berenang.

Tiga jiwa kesayangan aku dunia dan akhirat.  

Aku cuma merendam kaki di sini.  Rehat dan rawat kakilah kononnya.  Itu sahaja cerita kami di Kolam Air Panas.  Pada sesiapa yang ingin cuba bolehlah ke sini.  Tempatnya pun selesa.  Akan datang lagi bila ada kelapangan.  Kita orang sekejap je kat sini sebab hujan mula turun tengahari tu.  Lagipun mahu ke kenduri kawin.  Sekian dulu entri pagi ini.  Wassalam...

Aku Penulis Picisan,





                                                                                                                       

No comments: