Saturday, June 7, 2014

~Dua Kenduri Kahwin~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum...

Selamat malam. Selamat beristirehat buat semua. Aku sedang bergolek-golek di hadapan televisyen. Menonton drama Suamiku Jururawat Isteriku Doktor. Kepala berdenyut sebab makan sesuatu. Hari ini aku dan anak-anak ke dua kenduri kahwin. Abang jebat saya kerja. Jadi pergilah dengan mak, ayah, adik dan adik ipar.


Sebelum tu tunjuk gambar mamat ini. Beria nak pakai songkok. Padahal nak pergi kenduri kahwin. Ingat hari raya ka ammar oi?


Rumah pertama di Bemban. Rumah sedara.


Ini makanan untuk aku.


Suasana di rumah pertama.


Adik aku dan wife serta anaknya.


Kemudian gerak ke tempat kedua di Dewan Bistari.


Nana dan Nayli.


Duduk di luar menunggu makcik aku iaitu adik ayah aku dari Johor.


Menanti orang Johor yang belum kunjung tiba.


Sudahnya masuk ke dalam dulu. Kepanasan di luar.


Kami tiga beranak tanpa papa.


Sementara menunggu dia orang sampai kita orang makan dulu.


Anak-anak aku makan bersungguh-sungguh.


Adik dan mak aku.


Inilah keluarga makcik aku. Lelaki berketayap itu ayah aku.


Ini lagi mereka.


Dalam pada tak nak makan aku amik juga tapai. Inilah penyebab sakit kepala. Teringin. Tak makan teringat-ingat. Hihi. Sakit tanggung sendiri.


Dah ramai-ramai mesti duduk berbual dulu sebelum balik.


Sebelum balik anak-anak kecil ini bergambar. Bukan senang nak bergambar. Itu sahaja kisah untuk hari ini.
posted from Bloggeroid

No comments: