Monday, June 30, 2014

~Sehari Sebelum Puasa~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum...

Selamat petang semua. Baru selesai buat kerja rumah. Melipat baju yang tak akan pernah habis. Bila masa cuti macam-macam kerja yang nak dibuat.

Okeylah nak cerita kisah sehari sebelum puasa. Memang tak duduk di rumah. Keluar pergi beli barang, pergi rumah kakak sepupu aku sebab mak aku nak bagi barang pada maklong kemudian kemas rumah mak aku.


Sampai rumah mak dapat sekotak kurma. Memang setiap kali Ramadhan mesti dapat daripada Persatuan Bawean Melaka.


Kemudian pergi beli barang kuih. Bukan semangat nak raya. Saja beli awal bila senang boleh terus buat.


Pergi Kedai King Hin kat belakang Jakel. Orang Melaka mesti tahu. Kedai ni sudah besar. Senang cari barang. Senang parking.


Dari kedai pergi rumah kak sepupu. Kemudian keluar kejap dengan anak-anak buah dan ammar. Ajak teman pi Aeon Bandaraya. Ramai orang! Susah parking! Settle urusan terus balik. Bukan shopping pun. Kemudian jemput mak dan nana terus balik rumah mak. Kemas bilik!


Ini sebahagian barang kuih. Tengoklah datang rajin apa hasilnya. Itu sahaja cerita aku. Sedang amik mood nak masuk dapur. Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,
Fyda Adim

posted from Bloggeroid

No comments: