Monday, September 1, 2014

~Sabtu Dengan Pelbagai Program~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Selamat petang semua. Hari ini tidak kemana-mana. Bersantai-santai sahaja di rumah. Kerja rumah ada sahaja yang tidak habis buat. Seperti biasa hari ini melakukan kerja rumah seperti memasak, melipat baju. Adalah saki-baki kerja yang tidak dapat dilakukan dua hari lepas. Nasiblah hari ini cuti. Bolehlah selesaikan kerja yang bertangguh.


Hari sabtu memang seharian penuh jadual aku dan asben. Padat! Bangun pagi aku sudah siapkan sarapan. Pagi itu masak cekodok sahaja sebab tengahari nak ke kenduri kahwin. Kemudian sebelah petang nak balik rumah mak mertua. Jadi memang masak yang paling simple untuk mengisi perut pagi itu.



Sementara aku siapkan sarapan, abang jebat aku mesin rumput.

Kemudian sambil siapkan sarapan, aku siapkan cheesetart untuk adik ipar. Ikutkan malas tapi sudah ditempah kenalah siapkan dengan sepenuh hati. Sekarang kena banyak ikut mood. Kadang letih itu yang malas nak terima tempahan.


Selesai semuanya, dalam pukul 1.00 tengahari kami ke kenduri kahwin di Duyong.

 Adriana yang beratur untuk ambil makanan.


Banner pengantin di luar rumah yang sempat aku snap gambarnya. Kemudian balik rumah bersiap untuk balik ke rumah mak mertua pula. Lepak di rumah mak mertua hingga ke malam. Mengikut perancangan balik dari rumah mak mertua nak ke bandar tapi dibatalkan sebab masing-masing sudah mengantuk. Itu sahaja kisah sabtu yang banyak program mengisi hari kami. Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,







                                                                                                                       


No comments: