Monday, September 1, 2014

~Selamat Datang September! Fasa Bulan Yang Tidak Menarik!~

Teks : Fyda Adim
Foto : Carian Google

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Selamat pagi isnin. Selamat bercuti. Pagi ini tidak perlu rasa kelam-kabut atau acara lari di dalam rumah. Tenang sahaja. Esok baru dimulakan segalanya. Hari ini hari pertama bulan september. Selamat datang bulan kesembilan dalam tahun ini. Pejam celik kita sudah berada di bulan September.

Apa yang ada pada September? Pada aku tidak ada apa yang menarik. Aku telah memasuki fasa-fasa bulan yang tidak menarik bagiku. Bulan-bulan hebat yang meninggalkan kesan-kesan hebat dan mendalam padaku. Tidak mahu mengenangkannya tetapi sesekali perkara itu datang menerpa. Siapalah aku untuk menahan perkara itu daripada berlaku?Apakah itu? Biarlah menjadi rahsia.

Terkadang aku sedaya upaya untuk meloloskan diri daripada perkara itu daripada terus menyelubungi diri ini. Sesekali gagal! Namun kekuatan diri harus ada. Jika tidak ada pasti tidak ada ketenangan di dalam diri. Semuanya seakan tidak bersekongkol. Fasa bulan-bulan yang tidak aku sukai akan melangkaui ke beberapa bulan akan datang. Harap bertabahlah! Kebencian itu harus dipadamkan dengan sebuah kemaafan. Ya, kemaafan. Mampukah?

Aku Penulisnya,







                                                                                                                      

No comments: