Wednesday, November 19, 2014

~Si Pipi Merah~

Teks : Fyda Adim
Foto : Carian Google

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat petang semua. Hari ini aku EL. Terpaksa EL akibat malam tadi telan ubat. Pagi ini sungguh tidak larat. Petang semalam Kak Nisah tegur "awat pipi merah?" Aku tercengang. Sepantas kilat ke tandas mahu menatap wajah.

Baru terperasan yang kedua belah pipi kelihatan merah. Serupa orang pakai blusher. Bertambah merah sebab malu. Hahaha...Sejurus selepas itu terasa gatal-gatal pula kat pipi aku. Ah, sudah! Salah makan ke apa aku ni.

Balik terasa badan panas aje. Panas dalam badan agaknya. Macam-macam dah tua-tua ni. Tetiba sedar diri. Jadi malam tadi nak lelap daku telan panadol. Lena hingga ke pagi. Sebab tak mahu ditegur orang aku EL aje. Dok bertapa kat rumah. Ini kejap-kejap dok belek muka. Dah kurang sikit. Harap-harap cepat eloknya. Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,






                                                                                                                     

No comments: