Monday, December 1, 2014

~Kedatangan Disember~

Teks : Fyda Adim
Foto : Carian Google

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah.

Selamat pagi semua. Pagi yang agak dingin kerana hujan turun jam lima pagi tadi jika aku tidak silap. Dengar bunyi hujan sahaja tetapi mata tidak tertengok pada jam. Hari ini kita telah pun memasuki bulan baru dan bulan terakhir dalam tahun ini. Sungguh pantas masa berlalu meninggalkan kita.

Apa ada dengan bulan ini? Sudah pastinya bulan ini adalah bulan bermakna bagiku dan suami. Bulan ulangtahun perkahwinan. Hanya berbaki 21 hari lagi untuk ke tarikh ulangtahun tersebut. Kemudian ulangtahun kelahiran bondaku.

Kemudian 27 disember ini adriana akan menghadiri hari orientasi untuk darjah satu. Maknya sangat teruja. Nanti aku ceritakan persiapan persekolahan adriana dan aktiviti adriana untuk cuti sekolah ini. Apa-apa pun semoga tahun 2014 ini diberikan sinar kebahagiaan pada diriku setelah aku terjatuh suatu ketika dahulu. Moga tahun yang lepas terlalu berlalu pergi tanpa memberikan kesan pada diriku lagi. Tidak mahu aku kenangkan lagi.

Semoga penutup tahun ini berjalan dengan lancar dan baik-baik sahaja. Doa yang baik-baik, pasti yang datang baik-baik juga. InsyaAllah...

P/S : Buat blogger Kak Ayu Ismail, akak tinggal kat mana? Akak cari kelas renang untuk anak kan? Kelas renang tu ada banyak tempat mana tahu salah satunya dekat dengan rumah akak. Nanti emel saya alfidah83@gmail.com

Sekian dan wassalam.

Aku Penulisnya,






                                                                                                           

No comments: