Wednesday, July 1, 2015

Catatan 9 Ramadhan : Iftar Bersama Keluarga DI Restoran Tomyam Klasik

Teks : Fyda Adim
Foto : Ipad

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat pagi semua. Salam 14 Ramadhan. Hampir setengah hari kita sudah menjalani ibadah berpuasa. Lebih kurang 15 hari saja lagi kita akan menyambut ketibaan Syawal. Alhamdulillah masih lagi diberi peluang untuk melakukan ibadah puasa bersama keluarga tersayang.

Jumaat lepas, kebetulan suami ada berbuka di tempat lain anjuran kilang Honda untuk warga Kastam. Jadi bila suami tiada, aku dan anak-anak terpaksalah membawa diri. Pandai-pandailah kan nak berbuka apa. Aku terus whatsapp mak ajak berbuka kat luar. Kemudian boleh terus bawa mak beli baju raya. Kemudian adik aku sekeluarga pun mahu turut serta. Eloklah kan meramai-ramaikan.

Aku dan adik aku memilih Restoran Tomyam Klasik. Jadi kena tempah awal. Adik aku ke restoran untuk tempah dan aku hanya bagi tahu menu apa yang mahu dipesan. Masa sampai orang sudah ramai memenuhi ruang restoran. Kami terus saja ke meja yang telah direserved.


Antara menu yang dipesan. Tomyam campur, ikan siakap masak stim, daging masak merah, paprik, kailan goreng ikan masin dan telur dadar.


Adik ipar aku bersama anaknya Nayli dan anakku Adriana.


Ammar dan nenek.


Adriana dan atok.


Cucu-cucu bersama atok dan nenek.


Selesai beriftar, tunggu solat kemudian kami terus ke Mydin. Mak nak beli jubah. Adik ipar aku ke pasaraya sebab nak beli barang. Aku bawak budak-budak ni lepak kat kedai mamak depan Mydin. Atok belanja aiskrim. Lama jugak kita orang bersantai. Itu sahaja kisah 9 Ramadhan aku. Bersambung lagi dengan entri yang lain. 

Sekian dan wassalam.

Salam pena,

No comments: