Friday, August 28, 2015

Semoga Dipermudahkan Urusan Kami Sekeluarga

Teks : Fyda Adim
Foto : Carian Google

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat pagi semua. Salam jumaat pembuka bicara untuk hari ini. Semoga hari ini lebih baik daripada semalam. Mudah-mudahan hendaknya. Itu yang selalu kita inginkan tetapi tidak semua benda yang kita suka atau hajati akan kita perolehi. Pasti ada kecundangnya.

Sejak semalam fikiran serabut selepas diberitahu yang tidak ada orang nak jemput adriana balik dari sekolah. Orang yang selalu jemput nana di sekolah sudah tak boleh menjemputnya lagi. Tak ke mendatangkan kekusutan pada aku. Sudahlah minggu depan encik suami sudah ke tempat barunya. Lapor diri 1 September ni.

Cuba bayangkan aku dan anak-anak? Memang kena struggle aku ni kalau tak dapat nak cari orang jemput adriana nanti. Pagi memang dah aku yang kena hantar adriana. Tengahari kalau nak keluar dari pejabat aku ni memang jauh jugak nak ulang-alik. Sekarang ni pun sedang mencari-cari lagi dan bertanya-tanya pada orang. Semoga dipermudahkan urusan aku utnuk menguruskan anak-anak aku tanpa suami di sisi nanti. Semoga dipermudahkan juga urusan suamiku nanti di sana.Semoga dipermudahkan urusan kami sekeluarga. Amin...

Sekian dan wassalam.

Salam pena,



1 comment:

AMIIZAA@Mieja said...

insyaallah ada jalan terbaik buat fida dan suami, amin.