Tuesday, October 27, 2015

Majlis Sudah Selesai

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat tengahari semua. Baru selesai menjamu selera sepinggan maggi goreng. Hari ini baru naik kerja memandangkan semalam bercuti. Alhamdulillah majlis perkahwinan adik ipar sudah selesai. Semuanya berjalan dengan lancar walaupun ada beberapa ketika keadaan di luar kawalan.

Semalam, aku dan suami bercuti. Anak-anak dihantar ke sekolah memandangkan Adriana masih lagi dalam peperiksaan akhir tahun. Malam isnin tu selepas mengemas apa yang patut di rumah mertua kami pun pulang ke rumah. Mengangkut barang-barang yang aku bawa dari rumah. Banyak jugak barang. Kami sampai kena bawa dua kereta sebab tak muat nak isi barang-barang. Itu pun ada sebahagian barang sudah dibawa adik ipar.

Jadi semalam aku dan asben dapatlah bersantai-santai. Selepas asben hantar anak-anak ke sekolah kami pergi sarapan pula.

Selepas sarapan ke dobi pula. Baju-bajan banyak dah tak terlarat nak menyidai. Keringkan terus kat dobi. Selepas urusan di dobi kami ke Family Store pergi beli barang dapur.

Selepas selesai urusan membeli barang dapur, suami ajak makan dan kami makan di Old Town. Kemudian ke kedai MR DIY asben beli barang. Balik rumah kemas barang-barang dapur kemudian agih-agihkan goodies yang orang kirim. COD puding sedut, jemput anak-anak, hantar goodies pada kakak sepupu, hantar karpet rumpu yang aku sewa dan akhir sekali hantar meja pula.

Akhir sekali adalah misi mengemas barang-barang DIY aku. Segala barang mak nenek yang aku guna untuk deko photo booth dan candy booth. Kena simpan elok-elok nanti boleh digunakan lagi. Manalah tahu nak buat birthday party ke. Tahun depan anak buah aku pun nak berkahwin. Banyak kegunaannya nanti. Jadi itulah kisah untuk semalam. Nanti aku kongsikan pasal majlis dan juga booth yang diilhamkan oleh aku dan biras aku. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



No comments: