Wednesday, December 30, 2015

Majlis Resepsi Sebelah Lelaki

Assalamualaikum...

Selamat tengahari. Entri terakhir untuk majlis perkahwinan adik ipar aku. Memang aku nak tulis sebelum melangkah ke tahun baru. Sudah agak lama entri ini tersimpan secara draf makanya gigih juga menyusun ayat-ayat untuk entri ini.

Baiklah, sebelah lelaki dibuat pada hari minggu. Aku adalah salah sorang yang tak menang tangan hari tu. Sudahlah tidurku jam 4.00 pagi kemudian jam 7.00 pagi sudah dikejutkan. Banyak yang mahu dilakukan. Itu pun nasiblah masak secara katering. Kalau sendiri cuba bayangkan betapa huru haranya kami.

Pagi itu berzanji dan baca doa selamat untuk anak buah asben. Panggil orang masjid.

Ini meja pengantin.

Kami wajib bergambar di photo booth hasil kerja keras kami sampai lewat pagi. Mata panda je masing-masing.

Kawan opis aku.

Bertudung hijau tu pun kawan pejabat.

Flower girl kami pada hari itu. Anak dara berdua ni memang fefeeling princess. Jadi mak-maknya bagilah tugasan ini.

Ready to go girls! Bunga tangan tu aku rembat kat Romantika. RM15.00 satu tu.

Biras yang gila-gila.

Biras aku dengan membernya.

Candy booth kami.
Aku dan asben di photo booth. Ini je gambar yang ada.

Kek pengantin.

Pengantin potong kek pula. Itu pun dah terlupa nak keluarkan kek ni. Potong kita-kita orang aje masa tu.

Ini pula sesi mengemas. Uh! Perkara yang paling melemahkan. Memunggah seronok nak berkemas tu bercintanya.

Khemah pun hari tu jugak dibukaknya scalop-scalopnya. Panggil scalop kan. Hentam sajalah labu oi. Itu sahaja cerita untuk tiga hari sepanjang majlis berlangsung. Sekian dan wassalam.

Salam pena,





No comments: