Wednesday, December 23, 2015

Novel "Setulus Janji"

Assalamualaikum dan alam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat tengahari semua. Entri untuk family day part 3 kita tangguh kejap. Aku nak kongsikan novel terkini yang aku beli beberapa minggu lepas. Biasalah kalau nak beli novel aku selalu beli yang adaptasi. Tengok dramanya best mesti cepat-cepat cari novelnya pula.

Manakan tidak drama dua hari seminggu. Nak menunggu episod akan datang memang menggelodak hati ni. Kesabaran tergugat di situ. Teruk benar. Jadi aku cari novel Setulus Janji di kedai buku tapi tiada. Akhirnya aku beli secara online.

Hanya bulan dan bintang yang setia, Setulus Janjimu.

Kisah Insyirah yang tinggal dengan keluarga angkatnya setelah kematian ibunya. Kemudian dia berkahwin dengan abang angkatnya Ilham seorang doktor pakar. Jalan ceritanya menarik. Apa yang geram masing-masing sebenarnya menyimpan perasaan sejak kecil tetapi tidak diluahkan. Dalam tempoh perkahwinan mereka banyak dugaan sehinggalah mereka bercerai. Kemudian Ilham terjumpa sekepig kertas dari situ barulah semuanya terjawab. Jeng jeng jeng...

Aku dapat habiskan novel ini dalam masa lima hari. Paling singkat aku dapat habiskan sebuah novel. Memang kejung mengadap novel ini je sampai laki den dok perli dan jeling-jeling. Bertabahlah. Hahaha...Memang aku suka baca novel sejak dari bangku sekolah cuma sekarang ini masa sangat terhad. Tapi masih lagi memikul buku ke hulu ke hilir. Fefeeling student pulak.

Salam pena,




No comments: