Monday, January 25, 2016

Kisah Sabtu Dan Ahad

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Dua hari ini sibuk yang amat. Mana tumpuan sudah ke arah lain. Terpaksa dilebihkan pada yang itu terlebih dulu. Perlu mengejar dateline sendiri.

Dalam pada sibuk dengan urusan sendiri, urusan bersama keluarga jugak tidak dilupakan. Kebetulan hari ini johor cuti sempena perayaan Thaipusam, makanya asben adalah. Jadi hujung minggu kali ini terasa best.

Pagi sabtu kami empat beranak bersarapan di kedai. Aku pekena dua keping capati dengan kuah sardin. Kemudian segelas teh o limau. Selesai bersarapan kami ke Family Store beli barang dapur. 

Sampai rumah terus ke dapur untuk memasak. Asben dah request nak makan aku masak. Sambil masak aku tengok drama Sha dan Shah.

Inilah hasil memasak aku sabtu lepas setelah beberapa minggu berhibernasi tak masak.

Hari ini kami mengukur jalan. Keluar awal lepas sarapan je kami bersiap. Menuju ke Dataran Pahlawan. Tiga kali jugak tawaf cari parking. Hampir nak balik tadi.

Masa ni ambil gambar dari atas jejantas. Sesak dan padat!

Berwefie empat beranak.

Anak-anak menikmati aiskrim mcd.

Sebelum balik singgah makan dulu.

Tekak aku teringin nak minum float ni.

Hasil yang dirembat di Kaison dan Mr Diy.

Tujuan utama meredahkan jammed sebab nak beli benda alah ni. Huhuhu...Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim

1 comment:

ibuayu said...

Sabtu dan ahad bercinta nak ke bandar melaka...fyda...lawanya love tu..brp rm ya