Wednesday, January 27, 2016

Surirumah Sepenuh Masa

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat pagi sekali lagi. Entri kali ini tentang menjadi surirumah sepenuh masa. Semalam aku cuti jadi dapatlah merasa menjadi surirumah. Seronoklah tak perlu terkejar-kejar nak ke pejabat untuk punch tepat pada masanya.

Kalau hari isnin memang aku selalu terlewat lima ke sepuluh minit sebab nak tempuh kesesakan jalan. Mana taknya lepas hantar anak-anak ke sekolah, aku perlu singgah rumah mak dulu untuk hantar beg baju dia orang. Lepas sekolah masing-masing balik sana.

Jadi pagi tadi tak perlu kelam-kelibut, tak perlu berlari-lari anak dalam rumah sebab mengejar masa. Seronokkan kalau dapat begitu. Hantar anak-anak kemudian balik kemas-kemas rumah pula. Gitulah. Hah, aku boleh memasang angan-angan saja.

Belum masanya. Mahu berhenti kerja perlukan simpanan dua tiga tahun untuk menampung kehidupan selepas berhenti. Tapi bila stress di tempat kerja memang angan-angan itu sesekali menerpa dalam diri. Manalah tahu ada rezeki umur 40 tahun boleh bersara. Hahaha...Itu saja angan-angan aku buat masa ini. Angan-angan itu percuma! Jadi tak salah kalau kita berangan. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



No comments: