Monday, March 28, 2016

Birthday Celebration Di Novotel Hotel

Assalamualaikum...

Ahad, dua minggu lepas aku dapat jemputan hari jadi di hotel. Classmate Adriana yang jemput. Classmate dia cina, jadi ke hotel lah. Merasalah nak ke hotel. Teruja. Maklumlah versi jakun dot com. Macam tak pernah pergi hotel gamaknya bunyi. Pergi tu pernah, celebrate birthday belum pernah.

Pada mulanya serba salah nak pergi ke tak. Sebabnya hari ahad. Hari ahad dah tentu-tentu laki aku tak ada sebab johor kan kerja. Makanya aku macam tak nak pergi. Laki tak ada aku memang jatuh malas nak keluar rumah. Satu hal kang celah mana aku nak parking kereta. Aku pergi hotel sendiri belum pernah lagi.

Bila aku dapat whatsapp daripada mak classmate Adriana ni, rasa serba salah. Dua kali serba salah dah. Kerja serba salah memanjang. Jadi sehari sebelum majlis, aku ajakler Tuan Affendy tengok tempat. Nasiblah tempat dia senang. Aku dah berkira-kira mana nak parking kalau aku pergi. teruk betul. Seriously, aku kalau tak pernah pergi memang agak cuak. Mana nak parking, mana nak masuk, mana nak macam-macam yang akan bermain dalam kepala. Laki aku selalu stress dengan aku. Dia kata aku kalut. Huhuhu...

Majlis bermula dari jam 12.00 tengahari hingga 4.00 petang. Sebaik aku dan anak-anak melangkah masuk, Kim mummy Vaneesa sudah menunggu. Wah terharu gitu. Dia terus bawak ke tempat makan. Adriana bergambar bersama Vanessa iaitu birthday girl dan juga Damia. Mereka satu kelas.

Antara pencuci mulut yang ada. Memang macam-macam menu yang ada. Aku suka makan creampuffnya. Sedap.

Ini makanan aku hari tu. Dah jadi bahan kumbahan pun.

Kemudian si anak dara dan anak teruna nak makan spageti pulak. Kenalah beratur sebab dia masak time tu jugak. Dapatlah tengok chef ni masak spageti.

Inilah rupanya. Siap tabur cheese. Sedap. Lapar pun iye. Hahaha...

Ini meja kita orang. Yang lain semua chinese. Tapi nasiblah dia orang friendly. Kami pun selesa.

Semuanya classmate.

Suasana pada hari itu.

Masa ni masing-masing dah bersiap sedia mahu menyanyikan untuk birthday girl.

Kanak-kanak sudah bersiap sedia untuk menyanyi. Ada lagu cina lagi. Selesai menyanyi potong kek.

Inilah keluarga Vanessa. Anak tunggal.

Ini geng mak-mak pula yang bergambar. Tengok gaya aku ke hotel. Tak semenggah langsung rupanya. Janji berbaju kan. Nak cepat capai aje mana yang nampak. Itu sahaja kisah aku dan anak-anak. Seronok...

Salam pena,



No comments: