Sunday, April 10, 2016

Ulangtahun Blog Yang Ketujuh

Assalamualaikum dan salam seha sejiwa. Bismillah...

Selamat pagi ahad!Hari ini barulah terasa kembali seperti biasa. Beberapa minggu lepas sibuk dengan persiapan kenduri dan minggu lepas telah selesai pun kendurinya. Kepenatannya jangan dicakap tapi keseronokannya itu yang penting.

Seronok?

Memang seronok bila dapat berkumpul beramai-ramai dengan ahli keluarga. Keluarga sebelah aku dan keluarga sebelah suami. Memang seronok tak terhingga. Gitu sekali perasaannya.

Bila tengok orang lain seronok aku cukup puas hati. Niat untuk menggembirakan anak-anak dan anak-anak buah. Selesai sudah satu bahagian. Nanti aku tulis entrinya. sedang gigih memilih gamang beratus-ratus. Naik juling mata aku. Punya banyak.

Kembali pada tajuk entri.

Bulan April adalah bulan ulangtahun untuk blog. Tahun ini adalah tahun ketujuh aku menceburi diri dalam dunia blog. Sudah tujuh tahun rupanya aku menulis di sini. Penulisnya dari usia 20an sudah melangkah ke 30an. Dari anak sorang sudah bertambah dua. Baru dua orang. Hahaha...

Akhir kata untuk blog yang tersayang, selamat ulangtahun untuk blog. Ucapan untuk diri sendiri, semoga semangat untuk menulis masih bersisa. Jangan asyik ke laut aje. Sudahnya memang berminggu blog terbiar. Tapi setakat ini masih belum mahu berhenti menulis kerana menulis adalah terapi untuk diri sendiri.

"Pengalaman lalu mengajar diri kita agar lebih kuat."

Sekian dan wassalam.

Salam pena,



1 comment:

adianiez AIDA said...

sebaya ler ekk blog kita.
ikut kan, ari ni blog aida berusia 6 thn 11 bulan tau :)