Wednesday, June 8, 2016

Potluck Di Pejabat

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat pagi. Sudah tiga hari kita menjalani ibadah puasa. Semoga dipermudahkan urusan ibadah kita dan terus beristiqamah. Entri untuk minggu ini kebanyakkan adalah entri yang tertangguh. Banyak yang ada di dalam draf. Jadi aku tulis juga. Seperti biasa entri ini semuanya entri scheduled.

Jumaat lepas lagi beberapa hari mahu menyambut puasa, pejabat aku adakan makan-makan. Lebih kepasa potluck. Masing-masing bawaklah makanan yang ingin dibawa untuk dimakan bersama-sama. Menu aku adalah laksa nyonya.

Di samping program potluck itu, sebenarnya kita orang buat majlis untuk kakitangan yang telah bertukar. Ada tiga orang sebenarnya tapi yang dapat datang sorang aje. 


Sebelum majlis bermula. 

Majlis berucap telah selesai.


Antara menu yang ada.

 Sebahagian lagi makanan di meja lain.


 Dalam bekas tu pulut kuning bersama rendang.


Ucapan daripada yang diraikan iaitu Puan Norziah binti Aman. Dia bertukar ke JKMN Johor.


 Cenderahati daripada kami.

Menu aku jumaat lepas. Laksa nyonya yang dimasak oleh mak aku. Kalau aku yang masak banyak-banyak memang terbalik dengan periuk. Hehehe...Masak untuk makan sendiri bolehlah, masak untuk ramai-ramai aku tak berapa yakin dengan diri sendiri. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



No comments: