Tuesday, August 9, 2016

Kecundang Juga Akhirnya

Assalamualaikum.

Hari ini aku emergency leave. Tapi aku terus je mohon cuti guna HRMIS. Sekarangkan dah senang boleh mohon guna telefon bimbit. Dari malam tadi demam sekali pakej selsema. Boleh rasa tak betapa sengsaranya kalau selsema. Malam tak boleh tidur.

Hidung tersumbat. Bernafaslah ko guna mulut. Kalau makan ubat aku takut terlajak je. Dahlah minggu ini Adriana ada peperiksaan. Aku ni kalau demam memang susah nak makan ubat. Ini dah kes tak larat pagi tadi baru aku telan ubat.

Lepas saja hantar anak-anak ke sekolah aku terus balik ke rumah. Sarapan dengan sebungkus nasi lemak dan makan paracetamol. Letak je kepala atas bantas terus hanyut. Sedar-sedar jam sudah menunjukkan jam 11.00 pagi.

Bangun kejap kemudian sambung tidur balik. Sekali jam dah pukul 3.00 petang. Dasyhat betul pengsan aku hari ini. Whatsapp berderet-deret yang masuk, suami telefon semuanya aku tak dengar.

Ini aku baru bangun setelah seharian bergolek di atas katil. Dah letih berbaring rasanya. Bangun juga buat kerja rumah sikit dan teringat nak tulis blog. Barulah memasang azam mahu menulis sudah ditimpa sakit pula. Kali ini lebih berdikari. Belajar sakit sendiri bila suami tiada di sisi. Kata kuatkan. Doakan aku kembali sihat seperti biasa untuk menjalankan tugas-tugas seperti sediakala.

Salam pena,



No comments: