Monday, December 19, 2016

Betapa Sibuknya

Assalamualaikum.

Hai.

Alhamdulillah. Aku sudah selamat kembali daripada bercuti selama empat hari tiga malam di Langkawi. Masih belum punya masa senggang untuk aku menulis di sini tentang travelog aku ke sana.

Masih mencari momentum untuk menulis di sini. Minggu ini entah dapat atau tidak untuk menulis. Minggu ini lagi sibuk memandangkan minggu ini anak sedara aku akan melangsungkan perkahwinan. Seperti biasa, aku sibuk dengan persiapan candy booth aku. Minggu ini, selain candy booth untuk anak sedara, ada tiga tempat yang perlu aku siapkan. Gigih ke tidak.

Sabtu lepas, ada dua tempat. Satu untuk majlis kahwin dan satu lagi untuk majlis hari jadi. Oleh kerana partner sedang bercuti, jadi asben aku yang tolong aku masa setup candy booth.

Candy booth di rumah orang kawin.

Candy booth di rumah hari jadi.

Malam sabtu ke rumah kawan. Ada malam berinai.

Balik dari malam berinai di rumah kawan, singgah lepak kedai mamak dengan asben. Anak-anak balik kampung, makanya berdualah kita orang.

Ini pula kejadian sabtunya. Sempatlah bergambar berempat.

Bersama pengantin, Tinah Karim.

Sabtu pagi pergi tailor amik baju bridesmaid aku dan Adriana. Nak pakai ahad ini.

Semalam singgah pet shop beli vitamin untuk si oren. Cerita oren aku belum pernah tulis di sini.

Kemudian beli barang candy booth untuk minggu ini.

Lepak coffee bean pulak walhal lepas beli barang candy booth, kita orang makan kat marry brown.

Sebelum pulang makan dulu.

Balik rumah aku kemaskan bilik kerja aku yang bersepah. Kemas barang-barang candy booth.

Segala mak nenek riben aku letakkan satu tempat. Senang nak mencari nanti. 

Buat masa ini, itu sahaja yang dapat aku titipkan di sini. Itu pun malam tadi sebelum tidur aku taip kat handphone. Faham-fahamlah feeling menulis guna handphone tak sama dengan menulis kat komputer. Ini kes terdesak terpaksalah jugakkan. Undur diri dulu, nanti sambung lagi.

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

cikpuanfairul said...

Salam kenal Kak. Kami pon buat candy buffet jugak.jemout singgah blog.

http://cikpuanfairul.blogspot.my/