Tuesday, February 7, 2017

Malam Pernikahan Sufi Dan Anis

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa.

Selamat petang semua. Mencari mood sebenarnya. Semalam seharian tiada mood. Biasalah manusia, emosinya adakalanya tidak stabil. Lupakan apa yang membuatkan diri sendu. Marilah kita move on. Lupakan apa yang mengganggu jiwa. Semunya tidak berfaedah. Anggap saja itu semuanya sebagai dugaan.

Cerita ini berlaku bulan Disember. Penutup tahun lepas disudahi dengan perkahwinan anak buah aku yang kedua. Tahun lepas dua orang anak buah aku yang melangsungkan perkahwinan. Bulan September kakaknya, yang bulan Disember adiknya pula.

Majlis akad nikahnya pada 23 Disember 2016 bersamaan hari jumaat. Aku memang sudah mohon cuti. Pagi itu kebetulan aku ada tempahan candy booth di Ayer Molek. Sebelum bertolak ke Gombak, aku setup candy booth dulu di Ayer Molek. Lepas solat jumaat barulah kami bersiap dan bertolak ke Gombak.

Aku dan anak-anak dara. Anak adik aku ikut aku memandangkan adik aku tak ikut serta ke Gombak.

Guna wave seperti biasa kalau luar Melaka.

Dalam jam 7 malam kami tiba di homestay.

Selepas solat maghrib bersiap mahu ke masjid. Akad nikah selepas solat isyak.

Hantaran sebelah pihak lelaki.

Ammar dok mengendengn dengan Alfie, suami anak buah aku.

Hantaran sebelah perempuan.

Aku dan anak buah, Amyra Ariffin,

Akad nikah sedang berlangsung ketika ini. Cinta hati saya ada terselit dalam gambar ini.

Gambar ini dari telefon anak buah aku.

Inilah pengantinnya. Bukan main senyum anak buah aku.

Dengan sekali lafaz, mereka sah menjadi suami isteri.

Tahniah korang!

Ini pun pengantin jugak. Hahaha. Pengantin lama yang fefeling pengantin baru. Sebab semalamnya 23 Disember 2016 adalah ulangtahun perkahwinan kami. Selang sehari nanti sambut ulangtahun dengan anak buah aku.

Usai selesai nikah, kami ke rumah pengantin eprempuan yang tidak jauh dari masjid. Makanan aku hari itu.

Nayli dan Ammar,

Adriana dan anak buah aku Afiqah.

Amirah dan suaminya Alfie. Keluarga kita orang kebanyakkan nama mula pangkal A.

Akhir sekali Adibah dan Afiqah. Tema malam itu belah kita orang pakai warna kelabu. Memang sendu-sendu saja sebab malam itu masa majlis akad nikah hujan renyai-renyai. itulah kisah malam pernikahan anak buah aku Sufi dan Anis. Bersambung dengan cerita esoknya di majlis resepsi belah perempuan. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

LYAfrina said...

alhamdulillah..semua bjln dgn lancar