Sunday, May 14, 2017

Santai Berdua Di Hard Rock Cafe

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Hai semua.

Entri ketiga untuk hari ini. Gigih aku menulis. Semuanya jadi entri auto published. Ini entri lagi lapuk dari entri sebelumnya. Berlaku sekitar bulan Disember tahun lepas. Memandangkan aku dah upload gambar-gambarnya dan terperam dalam folder draf, aku gigihkan juga menulis. Lagi pun ini kali pertama aku menjejakkan kaki ke Hard Rock Cafe. Jadi haruslah aku titipkan sebagai kenangan. Nanti boleh tunjuk anak cucu.

"Eh, nenek pernah masuk Hard Rock Cafe."

Itulah yang nak dibanggakan sang nenek. Nenek jangan macam-macam. Ok, tak ada niat apa-apa pun. Ceritanya masa tu cuti sekolah. Kebetulan anak-anak balik rumah mak mertua. Memang itu kebiasaannya masa cuti sekolah dia orang. Jadi kami tinggal berdua. Keluarlah jalan-jalan. Asben ajak tengok live band. Serius, aku memang tak pernah tengok live band. Orang kampung. Manalah pernah nak berlive band bagai. Tak minat pun sebenarnya. Kalau suruh layan drama aku minat. Asben selalu pergi dan aku selalu dengar cerita dia aje. Dari dulu-dulu masa dia belajar. Aku tak nak tau dia pergi dengan siapa. Kahhhh..

Jadi malam tu, dia ajak pergi. Nak masuk Hard Rock pun dia yang uruskan. Aku memang tak tahu apa. Tercengang-cengang juga masuk. 

Masa ni jalan tepi Sungai Melaka.

Swafoto kami.

Melihat keindahan malam.

Dari seberang sungai sudah kelihatan.

Sebelum masuk haruslah bergambar. Buktinya sudah sampai. Kau tak habis dengan bukti.

Suasana dalam tu.

Bergambar lagi kerjanya. Pesan makan dan minum. Entah apa nama makanannya. Gambarnya pun entah ke mana. Tak lama pun aku duduk dalam tu. Dah bingit ditambah rimas, aku ajak asben keluar. Mahal jugak nak masuk dalam ni. Mungkin pertama dan terakhir aku masuk sini.

Sebelum keluar bergambar di ruang ini.

Bergambar lagi.

Kali ini, aku pula bergambar sorang. Sesekali bolehlah layan. Bak kata asben ni entah berapa tahun lagi kita masuk. Nak bawak bini tengok live band aje pun. Kalau aku tak pergi pun tak apalah. Lepas kedai mamak pun dah cukup. Apa-apa pun terima kasih husband!Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: