Pages

Monday, January 8, 2018

Kuala Lumpur, Aku Datang!

Assalamualaikum.

Salam sejahtera.

Selamat hari isnin. Semoga tiadalah istilah monday blue walaupun perasaan itu seringkali menganggu tangkai hati.Adakalanya tidaklah seringkali, sesekali barangkali. Baiklah, entri ini entri lama. Entri lama yang amat sangat. Saya ambil masa untuk menulis entri ini. Entahlah, auranya tidak datang. Kadang kita ni nak bercerita perlukan mood. Betul tak?

Macam nak bercerita dengan seseorang. Kalau tiada mood kita pun malas nak bercakap. Baiklah mendiamkan diri. Kan orang kat, sepi itu indah. Begitulah. Sama juga konsepnya dengan bercerita melalui penulisan.

Ini kisah kami ketika ke Kuala Lumpur. Bulannya saya sudah tidak ingat tapi masa ini cuti perayaan Deepavali. Kebetulan hari sabtu anak buah saya konvo di UITM Shah Alam. Jadi kami pun berangkat ke sana dengan pelawaan kakak sepupu saya.

Sebelum keluar tol harus makan di kedai ini dulu.

Macam biasalah keluar tol Ayer Keroh.

Wajah saya pada tahun lepas.

Kami ke Muzium DiRaja.

Outfit of the day kononnya.

Bayaran masuk ke Muzium Diraja.

Bergambar di luar muzium sahaja sebab di dalam dilarang bergambar.

Kami empat beranak.

Di luar muzium.

Permandangan dari luar.

Saya dan anak-anak. Biasalah suami jadi jurugambar.

Kemudian ke Muzium Negara.

Saya sudah kepenatan.

Salah satu ruang dalam muzium.

Satu lagi ruang.

Ini di luar Muzium Negara.

Sama juga yang ini. Saya banyak duduk sebab dah kepenatan dek berjalan. Hehe.

Kemudin kami ke Tugu Negara.

Sekali lagi saya bergambar dengan anak-anak. Biasalah, memandangkan emaknya suka bergambar, bapaknya tukang amikkan gambarlah.

Kami tiga A. Adriana, Ammar dan Alfidah.

Sebelah malam kami jalan-jalan di KLCC. Kami bertolak dari rumah anak buah sebab kami bermalam di rumahnya. Usai makan malam, semua pakat-pakat mahu berjalan.

Kami malam itu.

Sebelum balik, haruslah melepak minum dulu.

Keesokkan harinya, kami sudh bersiap mahu bertolak ke UITM Shah Alam. Kami siap-siapkan maklong saya dulu sebab kakak sepupu saya kena ke UITM dulu.

Kami dalam perjalanan ke Shah Alam.

Jumpa anak buah saya. Saya tak sempat nak tunggu anak buah yang berkonvo sebab nak bertolak balik ke Melaka.

Dalam perjalanan, kami singgah makan nasi arab di Cyberjaya. Kali kedua saya makan di situ. Pertama kali masa balik daripada Langkawi. Kami singgah makan di situ juga. Sedap nasi arabnya. Begitulah coretan saya untuk pagi ini. Kisah tahun lepas masih lagi dititipkan pada tahun baru ini. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim



No comments: